De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
För drygt två år sedan inledde Icebug ett program för inre utveckling tillsammans med sina medarbetare. Nu delar man med sig av lärdomarna.
Primark integrerar insikter genererade via sociala medier i sin produktutveckling. ”Detta markerar ett skifte”.
Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Överraskande enkelt att ta de första stegen mot minskad och medveten konsumtion, enligt ny forskning. ”Kan tyda på en normförändring”.