Trenden med minskade butiksytor är bruten, nu är det stort som gäller. Det nya butikskonceptet är avsevärt större och stöttar den digitala affären.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Stå stark i motvinden 2023! Det kommer krävas mod, innovation och tilltro på automation för att bli en vinnare inom retail.
En fygital strategi fokuserar på upplevelser med digitala inslag – som bara kan existera i fysiska butiker. Här är den fygitala handelns grundregler.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Retail media networks är en av årets största internationella snackisar. Här finns stora affärsmöjligheter – även för den fysiska handeln.