E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.

Den fysiska butikens största dragplåster

Den fysiska butikens största dragplåster

Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.

Användarna lyfter moderaketen Shein

Användarna lyfter moderaketen Shein

Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.

Måstekoll: Snabb expansion för Amazon Fresh

Måstekoll: Snabb expansion för Amazon Fresh

Butikskonceptet Amazon Fresh expanderar nu även i Europa. Detta är utan tvekan bland det mest intressanta som händer i retail just nu.

Coop ökar transparens med blockchain-teknik

Coop ökar transparens med blockchain-teknik

Coop tar ytterligare ett steg för att öka insynen i sin verksamhet. Man gör det med hjälp av blockchain-teknik.

Köpcentrum mötesplats – även för näringslivet

Köpcentrum mötesplats – även för näringslivet

Nu utvecklas köpcentrumet till en naturlig mötesplats i regionen – även för näringslivet.

Telias nya robotbutik ökar lokal närvaro

Telias nya robotbutik ökar lokal närvaro

Telia har öppnat ett nytt automatiserat butikskoncept med självbetjäning.

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.