Detta lockar svensken att testa Amazon

Detta lockar svensken att testa Amazon

En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.

Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.

Fler kontaktlösa upplevelser i samhället

Fler kontaktlösa upplevelser i samhället

Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon inför sin kassalösa teknik i fullstora matbutiker. Konceptet expanderar snabbt, även i Europa.

Tydligt BOPIS-budskap från kunderna

Tydligt BOPIS-budskap från kunderna

Kunderna har sagt sitt gällande Buy Online Pickup In Store. Detta är lösningen man efterfrågar.

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.

Hyperlokal leverans med robotar

Hyperlokal leverans med robotar

Robotarna har redan utfört 6 000 leveranser från caféer och restauranger. Nu hakar detaljhandelskedjorna på.