Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Kedjor satsar på fristående butiker. Bland anledningarna: bättre tillgänglighet och högre konvertering.
Två upplevelsebaserade ankare utgör basen i destinationens uppdaterade utbud.
Majoriteten förväntar sig kunna hämta onlinebeställningar samma dag i butik.
Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.
NRF 2021. Judith McKenna, internationell VD på Walmart, berättar om kedjans Covid-strategi.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Peder Söderlind har i sin nya bok kartlagt hur man skapar en vinnande detaljhandelskedja. Här är svaren.
Därför toppar Amazon listan över de mest uppskattade dagligvaruaktörerna.
Pandemins effekter präglar året som kommer – här är tio konsumenttrender att hålla koll på.