En ny generation pop up-butiker

En ny generation pop up-butiker

Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.

Ikea lovar att ge kunden mer datakontroll

Ikea lovar att ge kunden mer datakontroll


Detta lockar konsumenten till matbutiken

Detta lockar konsumenten till matbutiken

Låga priser lockar flest konsumenter till dagligvarubutiken. Men bland de yngre generationerna är det andra parametrar som har stark dragningskraft.

Här är detaljhandelns tyngsta trender

Här är detaljhandelns tyngsta trender

Kuraterad retail, nolltolerans och nya butiksformat. Vi har sammanställt trenderna inom detaljhandeln som du absolut bör ha koll på under de kommande åren.

Destination mixar konst, retail och events

Destination mixar konst, retail och events

Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.

Konsumenten styrs allt mer av värderingar

Konsumenten styrs allt mer av värderingar

Konsumenter överger produkter som inte stämmer med de egna värderingarna – och betalar mer för de varumärken ”som gör rätt”. Det visar en ny studie.

Ny retail i The Kindness Economy

Ny retail i The Kindness Economy

Den gamla tidens konsumentkultur (och retail) är döende – i stället går vi nu in en tid där det goda tar mer plats. Det menar retailprofilen Mary Portas.

Här gör IoT störst nytta i butik

Här gör IoT störst nytta i butik

Internet of Things har varit en snackis under ett flertal år. En ny studie visar var vinnarna anser att den största nyttan finns med tekniken.

20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.