En ny global studie har kartlagt attityder och drivkrafter hos generation Z.
Förtroende och transparens blir avgörande i detaljhandeln när techutvecklingen innebär både hot och möjligheter. Sju retailtrender formar 20-talet.
Det visar en ny studie som också pekar på att köpcentrumets roll har förändrats – inte minst inom kategorin mode.
Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.
Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.
Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.
MAPIC 2019. Varumärket synar konstant sitt butiksnät och anpassar det för att passa nya förutsättningar.
Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Enligt New York-baserade varumärkesbyggaren Babba Rivera är retail långt från död.