Konsumenterna vill inte uppleva friktion i butiken. Saker och ting får inte krångla och man tänker verkligen inte vänta på något i onödan.
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.
Stadskärnan i Jönköping har enligt en ny undersökning de bästa ekonomiska och demografiska förutsättningarna för framtiden. Här är hela listan.
Svenska konsumenter tycker det är svårt att handla hållbart online. Bristande information om bland annat tillverkning och ursprungsland är en av orsakerna.
Företags engagemang i samhälle och miljöfrågor påverkar produktvalen. Allra viktigast är det för en målgrupp som snart står för en tredjedel av försäljningen.
Detaljhandeln sätter allt mer fokus på fulfillment. Fri frakt ifrågasätts och miljöaspekterna väger allt tyngre. Men en av de hetaste trenderna just nu handlar om samarbeten mellan företag.
En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.