Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.

Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.

Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.

E-handelns tyngsta trender 2019

E-handelns tyngsta trender 2019

E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel. 

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 

Åtgärderna som lyfter dagligvaror online

Åtgärderna som lyfter dagligvaror online

Dagligvarubutikerna online lever inte upp till kundernas förväntningar. En ny studie lyfter fram de faktorer som får försäljningen att lyfta.

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.

Bättre service högst på önskelistan

Bättre service högst på önskelistan

En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.

Trenderna som skapar tillväxt i retail

Trenderna som skapar tillväxt i retail

Snabbfotade retailers med ett tydligt DNA och unikt erbjudande är framtidens vinnare. En färsk studie kartlägger trenderna som driver tillväxt.

Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.