Caroline Pettersson har tillträtt den nyinrättade tjänsten som försäljnings- och marknadschef för Sverige och Norge på Max. Caroline kommer närmast från rollen som sortimentschef på Apoteket.
– Caroline adderar en viktig pusselbit för att utveckla vår sälj- och produktmix. Vi har en bred meny för alla smaker som vi vill maximera och göra ännu mer lättillgänglig och valbar för gästerna, säger Maria Ziv, Global CMO, Max Burgers.
Rollen som Försäljnings- och marknadschef ingår i Max ledning för Sverige och Norge samt marknadsavdelningens ledningsgrupp.
Caroline ska ansvara för att uppsatta försäljningsmål nås genom effektiv marknadskommunikation. Hon ansvarar även för Max samarbeten inom dagligvaruhandeln.
Innovativa och attraktiva erbjudanden
Caroline har tidigare haft positioner som managementkonsult, prisansvarig, sortimentsanalytiker och produktchef.
I rollen som sortimentschef på Apoteket hade hon bland annat det strategiska ansvaret för sortiment, prissättning, leverantörer och kampanjer.
– Jag kommer att arbeta för att driva ökad gästtillväxt och försäljning genom att fortsätta utveckla innovativa och attraktiva erbjudanden för att möta ännu fler behov och få ännu fler gäster att välja oss oftare, säger Caroline Pettersson.