Nyligen berättade vi om en second hand-butiks satsning i stadskärnan. Nu väljer även en av de äldsta återbruks-butikerna att satsa i city.
Det har dykt upp en ny snabbväxande e-handelsaktör – man är just nu den mest nedladdade appen. Nu vill man ta näthandeln in i en ny era.
Den lokala modehandlaren öppnar ytterligare en butik. Den nya butiken, som riktar sig till ungdomar och dam, är del av en större förändring i centrumet.
Canada Goose lanserar en plattform för återbruk av sina produkter. Ambitionen är att ge dem en andra, tredje och fjärde livstid.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
Tiger of Sweden tillsätter ny Chief Commercial Officer. ”Mitt mål är att fortsätta bygga varumärket internationellt inom premiumsegmentet”.
En ny och större butik öppnar till sommaren i köpcentrumet. Lokalen utökas för att även inrymma konceptet H&M Home.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.