Nu har den senaste generationen av Amazon Fresh öppnat. Bland en rad miljöinitiativ är golvet ett av de som gjort störst skillnad.
En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Cirkularitet hamnar i fokus när denimprodukter från det egna lagret blir till nya plagg genom redesign. I dag lanseras den första kollektionen.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Dags att börja ta den virtuella världen på allvar. Nike har förvärvat ett banbrytande företag specialiserat på bland annat virtuella sneakers.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Nu lanseras ”Festkläder för funktionsnedsatta”. Marknaden för anpassat mode spås växa mycket snabbt den kommande tiden.