Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.
Claes Meldgaard har utsetts till ny försäljningsdirektör på KappAhl.
Zalandos satsning presenteras i en virtuell miljö där varumärken, influerare och produkter mixas.
Tillsammans har Emma von Brömssen och Lindex skapat en unik kollektion med nattplagg.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
I slutet av oktober öppnar Svenska CDLP en tillfällig butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm.
Anna Lönnerstedt har rekryterats till tjänsten som ny affärsområdeschef för mode och hem på Åhléns.
Ellos har tagit fram en kollektion tillsammans med programledaren, författaren och konstnären Kakan Hermansson.
Instacart liknar allt mer en marknadsplats som också blir en startpunkt för konsumenten.