Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Marie Svedberg har utsetts till Sveriges bästa butiksbiträde.
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
MQ förvandlas till Marqet – första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Under 2020 ska samtliga kedjans 119 butiker göras om och byta namn.
Förutom nytt sortiment och uppdaterad butiksdesign hittar kunden nu även ett kuraterat utval.
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Ytan har laverats samtidigt om sortimentet har utökats mer än någonsin. Se bilderna!
Prisbelönade konceptet B8ta har hittills främst riktat in sig på hemelektronik och ny teknik. Nu tar man staget in i mode och livsstil med sitt nya butikskoncept Forum.