Nu tar Scorett ytterligare ett steg för att förena hållbarhet med mode i sin nya flaggskeppsbutik.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.
Sneaker med vattenavstötande funktion bidrar till att rensa haven från plast.
Direct-to-consumer fortsätter att vara en växande trend inom detaljhandeln. Levi's visar upp tvåsiffriga ökningar inom D2C och satsar nu på fler egna butiker.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Varuhuskedjan har inlett ett samarbete som gör det möjligt för kunderna att sälja vidare plagg som kommer från kedjan egna eller samarbetande varumärken.
Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.
Tekniken möjliggör för e-handlare att förflytta ”live video shopping” från sociala medier till egna plattformar. För NA-KD är det premiär – Monki har redan testat kanalen i Kina.
Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.