Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse samt ytterligare vässa kundupplevelsen har Lindex rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.
H&M Groups varumärke & Other Stories öppnar under hösten ett digitalt flaggskepp på Alibabas Tmall. Detta blir då den första kanalen för varumärket i Kina.
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.
Nilson Group blir ny partner på H&M-gruppens marknadsplats Afound. Den nya försäljningskanalen är ett första steg för Nilsson Group att hitta fler målgrupper.
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med John Afzelius som rekryterats som ny CFO. John har bland annat erfarenhet som CFO på Transtema Group och Thin Film Electronics ASA.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
H&M lägger ner sin katalog. Kedjan berättar att katalogen som gavs ut sista veckan i april blev den sista. Man är ett av flera företag som vidtar samma åtgärd.