FashionDays sätter fokus på hållbart mode

FashionDays sätter fokus på hållbart mode

I maj arrangeras årets FashionDays i Borås. Under två dagar vill man inspirera, dela med sig av kunskap och visa på möjligheter inom miljövänligt mode.

Morris öppnar butik i nyrenoverad oas

Morris öppnar butik i nyrenoverad oas

Varumärket Morris öppnar sin andra fysiska butik, man gör det i en nyrenoverad del av stadskärnan. "Gården blir en genuin oas bland karaktärsfulla hus".

Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde öppnar en butik där man vill skapa en unik och levande mötesplats. Samtal och framträdanden av nya kommande artister står på schemat.

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.

Här är butiken som kunderna skapade

Här är butiken som kunderna skapade

Vi har tidigare berättat om världens första butik vars innehåll bestämts av besökarna.

Kedjan vill nå yngre med second hand

Kedjan vill nå yngre med second hand

Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.

Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.

Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.

Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.