I maj arrangeras årets FashionDays i Borås. Under två dagar vill man inspirera, dela med sig av kunskap och visa på möjligheter inom miljövänligt mode.
Varumärket Morris öppnar sin andra fysiska butik, man gör det i en nyrenoverad del av stadskärnan. "Gården blir en genuin oas bland karaktärsfulla hus".
Diemonde öppnar en butik där man vill skapa en unik och levande mötesplats. Samtal och framträdanden av nya kommande artister står på schemat.
Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.
Vi har tidigare berättat om världens första butik vars innehåll bestämts av besökarna.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.