Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.
I slutet av januari öppnar AVAVAV en butik som också ska fungera som showroom och PR-kontor. Etableringen sker i Mood Stockholm.
Temat fokuserar på en av de största – enligt The Lobby – utmaningarna handeln står inför. Den är tätt kopplad tillhållbarhet, miljö och tillgång på råvaror.
Styrelsen i KappAhl har utsett Peter Andersson till tillförordnad verkställande direktör fram till dess att nya koncernchefen och VD tillträder under våren.
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
För många konsumenter är hållbarhet viktigt när man shoppar mode. En ny studie visar vad man prioriterar mest i samband med köpbeslutet.
Elisabeth Peregi har utsetts till ny verkställande direktör och koncernchef för KappAhl.
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Nu öppnar en utställning där gränserna för "fast" och "slow" fashion utmanas med nya koncept för hållbar design. Bakom projektet ligger två års forskning.
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.