Qliro Group har utsett Anna Ullman Sersé till VD på Nelly. Anna har varit Interim Head of Nelly sedan april 2018.
Nitty Gritty presenterar nu ett samarbete med Comme des Garçon. Utvalda PLAY-plagg kommer finns till försäljning, men bara på plats i den fysiska butiken.
Stayhard släpper kollektionen Modernist. Den är framtagen av "två av världens främsta herrmode-inspiratörer", kända för sin punkiga Savile Row twist.
När allt fler letar snyggt, hållbart och etiskt producerat mode lanseras nu det hållbara klädvarumärket. En tom kalender är en del av hållbarhetsstrategin.
Den svenska e-handlaren siktar på att dubbla omsättningen genom en algoritm som automatiskt räknar ut kundernas kroppsmått.
Moncler släpper sin nya exklusiva kolektion i Alibabas pop up-butik. Plattformen riktar sig till konsumenter som är intresserade av high end-shopping.
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Indiska anställer Lena von Segebaden och Helena Leach Squire som inköpschef samt kreativ chef. De kommer i sina roller arbeta med alla delar i Indiskas sortiment och att fortsätta stärka varumärket.