Anna Attemark lämnar sin position som VD i Odd Molly. Styrelsen har utsett Jennie Högstedt Björk, i dag vice VD och sortimentschef, till hennes efterträdare.
Svensk-franska modevarumärket Aéryne lanserades för två år sedan i grundarens lägenhet. Under 2018 förväntas omsättningen öka rekordsnabbt i samband med nya avtal med återförsäljare i USA.
Alibabas betallösning har 520 miljoner användare. I takt med att turismen från Kina ökar erbjuder allt fler butiker och varumärken Alipay, bland annat ett flertal modevarumärken.
Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt.
Moncler, främst kända för sina vinterjackor, har öppnat ett nytt koncept för barnkläder. Butiken är fylld av starka färger, lekfullhet och "mini-me"versioner av produkterna.
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Susanne Ehnbåge har utnämnts till Lindex verkställande direktör. Hon tillträder tjänsten senast i augusti 2018. Susanne är för tillfället verkställande direktör för NetOnNet Group.
Åhléns och Carin Wester har sedan ett drygt år tillbaka haft ett samarbete för varumärket Carin Wester. Nu kliver Carin in i rollen som ny designchef för hela Åhléns modeerbjudande.
Camilla Harfeld Pedersen blir ny landschef för Lindex Norge. Camilla har lång erfarenhet från modebranschen och kommer närmast från Bestseller som landschef för Vero Moda.