Resia och Kappahl inleder ett samarbete med fokus på resor och mode. I en tävling söker man en reporter som ska rapportera i företagens sociala kanaler.
Matkedjan vässar nu sitt erbjudande med ett mer trendinriktat och oftare uppdaterat sortiment. Inspirationen hämtas in från världens ledande modescener via ett helt nytt team.
Christoffer Lundman tillträder som Head of Creative and Design på Tiger of Sweden. Han kommer närmast från Burberry.
NK fortsätter att satsa på tjänster. Efter att ha infört personal shopping, bröllopsservice, personal shopping home och style academy presenteras nu ytterligare en service: NK personal shopping man.
Onlineaktören Missguided öppnade sin första fysiska butik under förra året. Nu planerar man en andra butik samtidigt som omsättning skjuter i höjden.
Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.
G-Star inleder i veckan välgörenhetsprojektet ”Care for Style” – en kampanj där modeprofiler under en heldag erbjuder personlig styling på plats i butik.
Lindex lyckas väl med att engagera sina medarbetare, avsevärt bättre än andra företag i motsvarande storlek. Det visar en ny undersökning. Man lyfter fram information och ledarskapet som viktiga faktorer.
Med ett helt nytt koncept tar pånyttfödda Ashley Stewart sats inför framtiden. I den första nya butiken sedan 2013 erbjuder man extra stora provrum och en social kundlounge.