Zalando lanserar modemässa för konsumenter

Zalando lanserar modemässa för konsumenter

Den första upplagan av konsumentmässan Bread & Butter signerad Zalando äger rum den första helgen i september på Arena Berlin i Berlin.

Han utmanar Zara och H&M med snabbhet

Han utmanar Zara och H&M med snabbhet

Det Berlinbaserade modeföretaget Lesara satsar nu på en kraftig tillväxt på den skandinaviska marknaden. Grundaren Roman Kirsch tror att snabbhet, pris och kvalitet är avgörande för den som vill bli morgondagens vinnare

Hon blir ny VD på Stayhard

Malin Hultqvist Claesson är född 1984 och är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Göteborg.

Nu gör modevärlden entré i Apple TV

Nu gör modevärlden entré i Apple TV

Burberry blev först ut med att sända en modevisning live via tjänsten. Det var varumärkets show i Kensington Gardens i London som kunde ses live, och nu finns dessutom en mängd kompletterande innehåll tillgängligt.

Energisnålt H&M i World Trade Center

Energisnålt H&M i World Trade Center

H&M ska öppna sin första butik på Lower Manhattan i New York. Den kommer att vara cirna 2 500 kvadratmeter stor och ligga i Westfield World Trade Center som öppnar under våren 2016. Ambitionen är att butiken ska bli kedjans första i USA som LEED-certifieras.

Veronica Virta öppnar butik i New York

Veronica Virta öppnar butik i New York


Clarion erbjuder shopping på hotellrummet

Clarion erbjuder shopping på hotellrummet


KappAhls julkollektion till förmån för Bris

KappAhls julkollektion till förmån för Bris


Jigsaw lyfter city i georgiansk byggnad

Jigsaw lyfter city i georgiansk byggnad

I engelska Guilford råder det inga tvivel om att detaljhandeln bidrar till att skapa en levande citykärna. Den gamla georgianska byggnaden visade sig vara en utmärkt plats att exponera Jigsaws mode av allra senaste snitt. Nu har varumärket öppnat två butikskoncept i huset.

”Retail är där musikindustrin var år 2000”

”Retail är där musikindustrin var år 2000”

Detaljhandeln befinner sig där musikindustrin var vid millenieskiftet, i en kapplöpning för att hinna med konsumentens nya beteenden. Det menar Rachel Tipograph, VD och grundare av MikMak.