Moncler släpper sin Genius-kolektion i en pop up-butik på Tmall, närmare bestämt i dess Luxury Pavilion. Det är en plattform som riktas till konsumenter som är intresserade av high end-shopping i Kina.
Projektet Moncler Genius består av åtta olika kollektioner, var och en skapade av utvalda designers. Mottot lyder ”One house, different voices”.
Släpps exklusivt i september
Kollektionerna presenterades för första gången i februari under Milan Fashion Week. Moncler Genius pop up-butik öppnar den 27 september.
Läs även: Här är Monclers nya koncept
Sex av kollektionerna släpps till en början exklusivt hos Tmall – Moncler 1952, Moncler Simone Rocha (bilderna), Moncler Craig Green, Moncler Noir Kei Ninomiya, Moncler Fragment Hiroshi Fujiwara och Moncler Palm Angels.
Specialframtagen för butiken
De kommer efter detta att släppas även på moncler.com och i fysiska pop up-butiker från 4 oktober. Moncler kommer också erbjuda The Yellow capsule, speciellt framtagen för Moncler Genius Pop-up Store.