Anna Östergren är ny marknads- och kommunikationschef på Myrorna. Hon har 20 års erfarenhet inom reklambranschen från både byrå- och kundsidan. Anna har arbetat med varumärken inom bland annat H&M-gruppen och Noba Bank Group.
– Vi är väldigt glada att ha med Anna på tåget. Annas breda kommersiella erfarenhet kommer vara ett starkt bidrag till att stärka Myrornas varumärkesposition som en ledande samhällsaktör inom hållbarhet och återanvändning, säger Caroline Andermatt, VD på Myrorna.
Känns viktigt och rätt
Anna Östergren ser fram emot att driva Myrornas anrika varumärke framåt.
– Det finns en otrolig potential i varumärket Myrorna i en bransch som ökar i tillväxt för varje år. Mitt uppdrag blir att få fler konsumenter att välja oss och förstå den nytta Myrorna faktiskt gör i och med att allt överskott går till Frälsningsarméns sociala arbete. Det i kombination med att få vara med och driva hållbar konsumtion framåt känns otroligt viktigt och rätt i den värld vi lever i, säger hon.
Anna Östergren tillträdde i december och tar även steget in i Myrornas ledningsgrupp.