Myrorna stärker sin säljorganisation

Mirja Ahrén, försäljningschef på Myrorna.

Myrorna stärker försäljningsorganisationen med tre rekryteringar. Man gör det för att möta den ökade efterfrågan på second hand och en allt tuffare konkurrens.

Efterfrågan på begagnat ökar och second hand-marknaden växer snabbare än den traditionella sällanköpshandeln. Hos Myrorna, en av Sveriges äldsta second hand-kedjor, märks detta och nu vässar de sin säljorganisation.

– Med ökad efterfrågan kommer även ökad konkurrens. Därför är det viktigt för oss att vara relevanta, attraktiva och tillgängliga, och lyssna in vad våra kunder efterfrågar, säger Mirja Ahrén, försäljningschef på Myrorna.

Mirja Ahrén tillträdde som ny försäljningschef på Myrorna i juni förra året och nu stärker hon säljorganisationen med tre rekryteringar.

Anna Larsson, ny regionchef för Myrornas butiker i södra och västra Sverige. Anna har lång erfarenhet inom försäljning, bland annat från Apoteksgruppen, Ica och Systembolaget, och kommer närmast från rollen som försäljningschef på Länsförsäkringar.

Anna Broström, ny regionchef för Myrornas butiker i mellersta och norra Sverige. Anna har en lång bakgrund inom retail, både som regionchef och HR-chef. Bland annat från Nilson Group, Polarn O. Pyret och senast från Cervera.

Emma Sundberg Wallman, ny projektledare som kommer ansvara över bland annat Myrornas nyetableringar och driva övriga projekt med fokus på att öka återanvändningen i Sverige. Emma kommer närmast från Arkivet där hon haft olika roller inom försäljning, senast som retailchef.