I år instiftas två helt nya priser i NCSC Awards: ”Best Innovation” och ”Best Marketing Campaign”. Ambitionen är att lyfta fram nytänkande som skapar mervärde för besökare och fastighetsägare.
Med Best Innovation vill arrangerande Nordic Council of Shopping Centers främja nytänkande och utveckling inom köpcentrumbranschen. Man vill göra det genom att uppmärksamma nya innovationer och koncept som skapar mervärde för besökare och centrum.
Lyfter fram bra exempel
– I en snabbt föränderlig värld behövs nytänkare. Vi vill uppmärksamma bra exempel från Sveriges köpcentrum, stora som små, som driver branschen framåt, säger Caroline Lindberg, Marketing Manager Nordics på NCSC.
Läs även: Mall of Scandinavia Årets bästa köpcentrum
Via utmärkelsen NCSC Awards utser organisationen Nordens bästa köpcentrum. Nytt för 2018 är även att den nordiska vinnaren går vidare att tävla i ICSC European Awards. Alla köpcentrum är välkomna att delta i tävlingen. Vinnarna utses av en expertjury och presenteras under Sweden Urban Arena den 23 oktober 2018.
Priser i NCSC Awards 2018
• Best Innovation
• Best Marketing Campaign
• Best Shopping Center