Mellan 5 och 9 november bjuds allmänheten på gratis kvalitetskaffe i en inspirerande miljö när Nespresso öppnar dörrarna till sitt första svenska pop-up café.
Det sker i samband med lanseringen av en ny Vertuo kaffemaskin. Tillsammans med designstudion Temporärt har Nespresso utformat ett cafékoncept där det nordiska står i centrum.
Fokus på det nordiska
Även smakmässigt ligger fokus på det nordiska, när den nya limiterade kaffekollektionen Nordic Indulgence med smaker som hjortron, kanelbulle och prinsesstårta presenteras för gästerna.
– Nespressos Pop Up-café ger besökarna en möjlighet att få uppleva Nespressos varumärke med alla sinnen. Med Temporärt som partner har vi skapat en miljö som vi hoppas ger besökarna en unik upplevelse där tidlöshet, hållbarhet, kvalitet och nordiska smaker står i centrum, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager på Nespresso.
Skapat en kreativ miljö
Temporärt har en historia av att förse platser med utvalda vintagemöbler och koncept, och jobbar alltid med att utifrån varje plats och syfte skapa något unikt för de personer som ska vistas i rummet.
– I den miljö vi kuraterat för Nespresso har vi siktat på att skapa en kreativ miljö som känns autentisk och inspirerande. Vi har velat skapa en plats som känns som ett konstnärligt hem där man i lugn och ro kan vistas och avnjuta kaffe så som man hade kunnat göra hemma, säger Cristian Lind, grundare av Temporärt.
Nespressos Pop Up-café ligger i Temporärt Studio, Kronobergsgatan 9 i Stockholm.