Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett komplement till den digitala satsningen man gör.
– Vi fortsätter att tro på vikten av den fysiska butiken som komplement till den digitala satsningen, säger företagets VD Anders Björkstedt.
– Det blir viktigare och viktigare att äga sina egna kanaler och låta dessa bli ett tydligt uttryck för varumärket. Samtidigt gäller det att ständigt jobba för att möta kunderna på nya plattformar och bli en naturlig del i deras levnadsmönster, säger han.
Grundades på 00-talet
Företaget grundades 2007 med ambitionen om att skapa Sveriges första lyxvarumärke för män. Företaget satsar på att leverera en premiumprodukt för en stil- och kvalitetsmedveten modern man och vill vara bryggan mellan lyx och contemporary.
Läs trendrapporten ”Omnichannel – Den nya tidens retail”
– Vi är väldigt glada att Nikolaj d’Étoiles väljer att öppna sin butik hos oss. Det är ett varumärke med mycket god kvalitet i hög internationell nivå som kommer bli mycket uppskattat av våra modemedvetna konsumenter. Deras strategi kring omnikanalstänk tror vi är helt rätt framåt, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.
Ökad efterfrågan på herrmode
I ett pressmeddelande konstaterar man att ”den senaste tidens ökande efterfrågan på herrmode gör att Mood Stockholm nu satsar ytterligare på herrmodesegmentet”. Där ingår Nikolaj d’Étoiles som öppnade 6 april och Suit Supply som öppnar senare i vår.