Från och med den 1 september är Nina Lindvall ny VD på Interflora. Hon kommer senast från rollen som affärsområdeschef för Åhléns Mode.
Hon efterträder Magdalena Persson, som tillträtt som styrelseordförande för börsbolaget Affecto.
Potential att utveckla erbjudandet
– Interflora representerar en ljuvlig produkt, under ett välkänt och inarbetat varumärke och har en lång tradition bakom sig. Utifrån den starka plattformen ser jag en stor potential att kunna vidareutveckla bolaget, dess varumärke, digitala erbjudande och kundupplevelse, säger Nina Lindvall.
Bakgrund inom retail
Nina Lindvall har en bakgrund inom mediabranschen på bolag som MTG, Bonnier och SVT. De senaste tio åren har hon arbetat inom mode och retail. Bland annat i roller som global marknadschef på Gant, VD på Rodebjer och senast som affärsområdeschef på Åhléns Mode.
– Vår önskan var att hitta en affärsorienterad visionär med ett gott renommé inom produkt- och affärsutveckling, säger Mats-Ola Andersson, styrelseordförande för Interflora.