NCSC Sweden Awards utökas i år med nya kategorier. Utöver priserna för bästa köpcentrum och koncept arrangeras två helt nya kategorier: Best Marketing Campaign och Best Innovation.
Nordic Council of Shopping Centers, Svenska Stadskärnor och Sveriges Centrumutvecklare arrangerar tillsammans Sweden Urban Arena. Årets upplaga äger rum på Stockholm Waterfront den 23 oktober där även NCSC Sweden Awards delas ut.
I kategorin Best Marketing Campaign premieras kreativitet och effekt.
Här är finalisterna
Hornstull, Hornstulls Semmelsoda
Bonnier Fastigheter
Juryns motivering:
”Cool, kreativ och superlokal kampanj som med mycket små medel blev omtalad över hela landet. Genom att ha öronen mot rälsen och ta rygg på en aktuell händelse skapades en träffsäker kampanj helt rätt i tiden och i målgruppen”.
Asecs, Det superlokala möter det megaglobala
Alecta Investment Management Real Estate Sweden
Juryns motivering:
”Stor satsning med inbjudande, mångkulturellt och inkluderande anslag. Genomtänkt kampanj med stor bredd som tilltalar många målgrupper. Med en fot i historien tar man steget in i framtiden”.
Fältöversten, Hôtel Flora – checka in dina växter på hotell
AMF Fastigheter
Juryns motivering:
”Smakfull, innovativ och kreativ kampanj som ligger rätt i tiden. Löser ett problem åt målgruppen på ett insiktsfullt sätt. Tog plats i centrum och blev en naturlig del av köpcentret och omtalat på lokal nivå”.
Frölunda Torg, Alonnika flyttar in i Frölunda Torg
Skandia Köpcentrum
Juryns motivering:
”En intelligent socialt uppbyggd idé som på ett lustfyllt och medryckande sätt driver kampanjen framåt och involverar såväl besökare och centret som hyresgästerna. Genom kampanjen tar man ett stort kliv mot positionen ”händelsernas centrum”.