Den 1:a oktober tillträdde Helena Lindqvist tjänsten som ordinarie VD för Nordstans Samfällighet (Nordstan). Nordstan har dessutom rekryterat en ny marknadschef, Niklas Lundin som från den 22 november kommer att leda Nordstans kommunikations- och marknadsarbete.
– Nordstan organiserar för en omstart och det handlar både om en omstart efter pandemin och en omstart vad gäller Nordstans strategiska arbete inom centrumutveckling, marknadsföring och kommunikation, säger Fredrik Ottosson, styrelseordförande för Nordstan.
Stort intresse för möten och upplevelser
Helena Lindqvist har varit tillförordnad VD för Nordstan sedan februari 2021 och innan dess var hon Nordstans ekonomichef.
Helena har sedan tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen i ledande tjänster inom ekonomi och verksamhetsutveckling.
– Retail-branschens snabba omställning påverkar oss, men samtidigt ser vi att kundernas intresse av att mötas för att uppleva saker tillsammans aldrig varit större än nu efter pandemin. Nordstan har med sitt fantastiska läge en stor potential att fortsätta utvecklas för att möta kundernas behov och önskemål, säger Helena Lindqvist.
En bred erfarenhet från olika chefsroller
Den 22 november börjar Niklas Lundin tjänsten som Nordstans marknadschef. Han har tidigare arbetat med starka varumärken på företag som KappAhl, Essity och Colgate Palmolive.
Enligt ett pressmeddelande från Nordstan har Niklas en bred erfarenhet från olika chefsroller inom kommunikation, media, försäljning, PR och CRM.