Gina Tricot rekryterar en ny Assortment Director. Naila Hedblom har, enligt företaget, lång erfarenhet inom mode- och sportbranschen. Närmast från Ellos som Business Area Manager med ansvar för bland annat det externa dammodet, och innan dess som Business Area Manager på Team Sportia.
Nailas erfarenhet innefattar, enligt ett pressmeddelande, hela kedjan från inköp och design till försäljning, tillsammans med flerårigt ledarskap.
– Naila har den kompetens som vi efterfrågat och vi ser att hennes gedigna erfarenhet kan tillföra mycket på flera plan inom bolaget, inte minst när det kommer till Gina Tricots ambitioner för att skapa ett starkt internationellt varumärke för kvinnor, med tillväxt inom både retail och online, säger Ted Boman, CEO på Gina Tricot.
Ska öka flexibilteten i företagets processer
Som Assortment Director kommer Naila ansvara för att optimera utbudet till kund, bland annat genom att öka flexibiliteten i företagets processer. Detta för att anpassa efter kundens snabbrörliga köpbeteende.
Fokus kommer vara att bidra till utvecklingen av framtidens sömlösa omni-butik, där kunden kan växla obegränsat mellan de olika kanalerna i kundresans alla faser.
– Gina Tricot är ett spännande bolag med drivna människor och ett starkt varumärke på marknaden. Tillsammans med mina kollegor kommer jag fokusera på att vi i våra olika säljkanaler möter kunden efter deras önskemål, säger Naila Hedblom.