Kundresan är som begrepp hetare än någonsin. En ny bok, Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer – vill bidra till till ökad kunskap och förståelse kring kundcentrering.
Ett syfte med boken är att väcka tankar kring kundcentrering. Författare är Margareta Boström och Stefan Friberg.
– För att fokusera på kunden finns inga andra genvägar än att intressera sig för, undersöka och förstå kunden. Det mest effektiva för företaget är att förstå kundresan som konsumenten eller kunden gör i förhållande till det egna företaget, varumärket eller produkten. Utan omfattande insikter om både kunden och kundresan saknas möjlighet till verkligt kundfokus, säger Margareta Boström.
Arbetar med kundfokus
Margareta Boström är expert inom konsumentbeteende och arbetar som affärsutvecklare och insiktsansvarig. Hon har en bakgrund inom projektledning, butikskommunikation och marknadsföring både inom detaljhandeln, den akademiska världen och IT-branschen.
Stefan Friberg har lång erfarenhet av försäljning, företagande och entreprenörskap. Han driver en konsultverksamhet med fokus på att få företag att tänka tillsammans med kunden i sina service- och försäljningsintensiva processer.
Boken ges ut av Liber.