Anna Lönnerstedt har rekryterats till tjänsten som ny affärsområdeschef för mode och hem på Åhléns. Anna kommer närmast från Filippa K och har en gedigen erfarenhet av att leda och driva förändring och skapa starka kunderbjudanden.
Som ett led i att ytterligare stärka Åhléns varumärke och position på marknaden samlas ansvaret för mode- och hemsortimentet under ett gemensamt affärsområde.
Anna Lönnerstedt har rekryterats till den nya rollen som affärsområdeschef med uppdraget att skapa ännu större relevans mot kund och tydliggöra mode- och hemerbjudandet.
– Åhléns är ett starkt varumärke på en spännande resa och jag är glad över att nu bli en del av företaget, som alltid har legat mig varmt om hjärtat och som jag haft en nära kundrelation till, säger Anna Lönnerstedt.
Erfarenhet från ledande befattningar
Anna Lönnerstedt har mer än tjugofem års erfarenhet från klädindustrin och har en omfattande erfarenhet från ledande befattningar avseende design, sortiment och supplychain på företag som J.Lindeberg, Gudrun Sjödén och nu senast som Sourcing & Production Director på Filippa K.
– Anna med sin gedigna erfarenhet av att leda och driva förändring och skapa starka kunderbjudanden kommer att vara en fantastisk tillgång på Åhléns, säger Annica Hagen, vd Åhléns.
Anna tillträdde sin tjänst den 1 oktober 2020.