För att påskynda förändringsresan Åhléns är ute på har Ebba Kilman rekryterats till den nya rollen Chief offering officer. Detta med uppdraget att fortsätta arbetet med att stärka relevans för kunden och att tydliggöra Åhléns mode, hem- och skönhetserbjudande i alla kanaler.
– I vår strategi framåt är ett attraktivt, relevant och inspirerande erbjudande en nyckel för att få kunden att välja oss och vi har omfattande och spännande planer för att utveckla vårt erbjudande framöver. I det arbetet är Ebba, med sin långa erfarenhet av varumärkes-byggande och att driva digital förändring, en viktig tillgång för oss, säger Annica Hagen, VD Åhléns.
Ebba har tidigare arbetat i olika roller med datadriven affärsutveckling, digitalt förändringsarbete och varumärkesbyggande.
Kommer från roll som global CMO
Bland annat som VD på Vizeum, affärsområdeschef på Google och hon har dessutom haft styrelseposter för Intersport och Blankens of Sweden.
Ebba kommer närmast från rollen som global CMO för Daniel Wellington.
– Nu ser jag fram emot att vara en del av Åhléns och att tillsammans med teamet driva arbetet med att utveckla ett kunderbjudande i världsklass och förstärka vår digitala transformationsresa. Åhléns har ett starkt varumärke och det ska bli spännande att vara med och skapa ännu starkare relevans för våra kunder, säger Ebba Kilman.