Ulrika Wallin har utsetts till ny CMO på Linas Matkasse Group. Hon ansluter till bolagets nordiska ledningsgrupp och ska ansvara för samtliga sälj- och marknadsaktiviteter i både Sverige och Norge.
De senaste 10 åren har hon fokuserat på digitala tjänster och prenumerationsbaserade produkter inom tv och video on demand som marknadschef på Bonnier Broadcasting (C More, TV4 och TV4 Play) och som digital marketing manager på telekombolaget Tele2.
Bakgrund inom event och media
Närmast kommer hon från en tjänst som CMO på det digitala spelbolaget Paf Multibrand Limited. Tidigt i hennes karriär arbetade hon med eventmarknadsföring och radio (bland andra MTG Radio).
Walker Kinman, VD på Linas Matkasse Group, välkomnar rekryteringen av Ulrika Wallin.
– Med Ulrikas erfarenhet och ledarskap hoppas vi kunna påskynda positiva förändringar i kundupplevelse samtidigt som vi knyter an bättre till nya kunder. Dessutom innebär det här en möjlighet för oss att ytterligare förstärka tre redan starka varumärken och dess position på marknaden, säger Walker Kinman.
Uppskattar hållbarhetsaspekten
Ulrika Wallin ser fram emot att bidra till en fortsatt lönsam tillväxt på samtliga nordiska marknader.
– Det är en förmån att få arbeta med en produkt som underlättar vardagen för väldigt många kunder och bidrar till att barn och vuxna äter bättre mat. Hållbarhetsaspekten med mindre matsvinn och utvalda leverantörer av närodlad mat ger mig en extra glädje i att gå till jobbet, säger Ulrika Wallin.