Hobbex har lanserat en ny design på sin hemsida. Målsättningen har varit att göra en tydligare sajt som är lätt att använda.
– Vi har jobbat hårt med vårt sortiment det senaste året och ville samtidigt som detta se över vår hemsida och kommunikation. Tanken är att den nya designen skall avspegla det nya och mer teknikinriktade Hobbex, säger Peter Olsson, eCommerce Manager på Hobbex.
Nedtonade färger
Den blå Hobbexfärgen som så många har varit bekanta med är ersatt med en mer nedtonad grå och vit design, bilderna på produkterna har blivit större och sidan är mer avskalad.
Vår målsättning har varit att göra en modernare design på hemsidan. Fokus har legat på produkterna, samt att det skall vara enkelt för kunderna att navigera. Det ställer utmaningar på oss att vi till så stor del har ett nytt sortiment att erbjuda och att kunderna enkelt skall kunna uppleva det, men jag tycker vi ha lyckats fantastiskt bra.
Har gjorts av internt team
Allt är gjort inhouse. Något som Hobbex är extra stolta över.
– Det har gjorts ett fantastiskt arbete av vår webdesigner och marknadsteamet. Från förstudie till färdig lansering har det tagit knappt över två månader att sjösätta hela den nya designen. Responsen har varit överväldigande positiv, precis som vi hoppades på. Hela målsättningen var ju att göra det enklare och tydligare för kunderna, säger Peter Olsson.