Christoffer Lundman tillträder som Head of Creative and Design på Tiger of Sweden. Han kommer närmast från Burberry.
Christoffer har erfarenhet från några av världens mest respekterade modehus. Från Head of Menswear på Acne Studios, via Tom Ford där han var Senior Designer of Sports wear till hans senaste tjänst som Designer Director på Burberry.
Gemensam kreativ identitet
Christoffer kommer att ta det övergripande kreativa ansvaret över linjerna Tiger Man, Dam och Jeans och samla dem under en gemensam kreativ identitet för första gången i varumärkets historia.
– Som svensk har Christoffer full förståelse för Tigers betydelse och historia inom skandinaviskt mode. Det i kombination med hans obestridliga talang som designer gör att vi har en oerhört spännande tid framför oss, säger Per Håkans, marknadschef på Tiger of Sweden.
Rätt tid att komma hem
– För mig känns det väldigt spännande att ansluta mig till ett svenskt varumärke med en så pass lång historia. Jag känner givetvis till varumärket sen tidigare, de har lyckats riktigt bra och har en solid grund att stå på. Det känns som att det är rätt tid att komma hem och rätt varumärke att ansluta sig till, fortsätter Christoffer Lundman.
Christoffer tillträder som sagt den 1:a juni och hans första kollektion för Tiger of Sweden visas våren/sommaren 2018.