Kristina Fransson har utsetts till ny försäljningsdirektör för dagligvaruhandeln på Orkla Foods Sverige. Hon kommer närmast från tjänsten som direktör på Orkla FoodSolutions.
Hon får därmed försäljningsansvar för bolagets varumärken som exempelvis Felix, Grandiosa, Abba, Paulúns och Kalles Kaviar.
Kristina Fransson har omfattande erfarenhet från livsmedelsbranschen. Kristina Fransson har tidigare bland annat varit Supply Chain Direktör på Orkla Foods Sverige.
– Orkla Foods Sverige har en bra plattform med starka, hållbara varumärken. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med mitt team och våra kunder fortsätta arbetet med att stärka den plattformen för att möta framtidens behov, säger Kristina Fransson.
Fortsatt stark organisation
Henrik Julin, VD på Orkla Foods Sverige, konstaterar att företaget befinner sig på en föränderlig och hårt konkurrensutsatt marknad.
– Vi har ambitiösa mål när det gäller vår tillväxt. Med den långa erfarenhet Kristina Fransson har och det dedikerade team hon har omkring sig får vi fortsatt en mycket stark försäljningsorganisation, säger Henrik Julin.
Kristina Fransson efterträder Henrik Eriksson som lämnar Orklakoncernen. Hon tillträder sin nya roll 1 februari.