Rapunzel of Sweden får nytt tillskott i ledningsgruppen i form av Anna Åkesson som tillträder tjänsten som Försäljningsdirektör. Anna kommer närmast från rollen som e-handelschef på Hemköp.
Den 19 augusti tillträdde Anna Åkesson som Försäljningsdirektör på Rapunzel of Sweden. Bolaget har försäljning till närmare 70 länder via e-handel, konceptsalonger och externa partners.
Ansvar för samtliga kanaler
Rollen innebär ett totalt försäljning- och marknadsföringsansvar för samtliga försäljningskanaler.
– Bolaget har en enormt stark bas på en växande marknad och jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna utveckla och bygga ett förstklassigt kundmöte online såväl som offline i Sverige och internationellt, säger Anna Åkesson.
Kommer från Axfood
Anna kommer närmast från Axfood-koncernen där hon bland annat arbetat som Marknad- och Affärsutvecklingschef på Axfood Snabbgross och senast som e-handelschef på Hemköp.
– Rapunzel växer snabbt med vår e-handel samt stabilt via våra egna konceptsalonger och partners. Med Annas långa och framgångsrika erfarenhet från e-handel och handel via multikanal får vi en stark kraft som kommer hjälpa Rapunzel att fortsätta vår expansion i världen, säger Tobias Mattson, VD på Rapunzel of Sweden.