Att stärka hållbarhetsarbetet och möta framtidens kund- och konsumentbehov. Det är några av utmaningarna som Skånemejeriers nya försäljningsdirektör och vice VD Patrick Axzell står inför.
Patrick kommer närmast från Orkla Foods Sverige, där han arbetat som försäljningsdirektör med varumärken som Felix, Grandiosa och Paulúns.
Dessförinnan har han haft roller som VD på Cloetta Norge, och marknadsdirektör och säljdirektör på Cloetta.
Hjärtat slår för människorna
– Jag har ett stort hjärta för vår bransch, inte minst människorna i den. Jag tror på ett inkluderande ledarskap, och att coacha team och medarbetare mot starka resultat. Tillsammans ska vi ta oss an de hållbarhetsutmaningar vår bransch står inför, säger Patrick Axzell.
Patrick Axzell kommer att leda företagets säljorganisation och arbeta nära Skånemejeriers VD José Antonio Lalanda. Han kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
– Patrick Axzells gedigna erfarenhet är en stor tillgång för oss. Vi befinner oss i en alltmer föränderlig och konkurrensutsatt miljö, och har ambitiösa mål både vad gäller både vår regionala och nationella tillväxt, säger José Antonio Lalanda.
Patrick Axzell tillträder i maj 2021. Han efterträder Claes Enander.