Digitala tillväxtbyrån Columbia Road etablerades 2016 och har 80 anställda i Sverige och Finland fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Nu rekryterar man Magnus Stjerna som General Manager.
Senast kommer han som CCO från Alchemy DDB och dessförinnan från Fjord och Accenture. Magnus Stjerna blir nu ansvarig för att etablera den svenska verksamheten för Columbia Road.
Han har en bakgrund inom utveckling av digitala produkter och tjänster inom datorspelsbranschen, mjukvaruutveckling, TV, telekom, samt design och innovation i konsultbranschen.
Gillar teknik, innehåll och affärer
– Jag har alltid gillat att arbeta med teknik, innehåll och affärer med fokus på värdet som nya digitala möjligheter ger, säger Magnus Stjerna.
– Magnus har stor kunskap och insikter inom ett brett spektrum av affärsverksamheter. Tack vare sina breda erfarenheter är han skicklig på att bygga broar mellan företag, system och koncept, säger Managing Partner Sampo Hämäläinen på Columbia Road.
Till Columbia Roads kunder hör Sas, Marimekko och Power. Företaget växer snabbt i Sverige och rekryterar för närvarande utvecklare, designer och digitala marknadsförare.