Jenny Pedersén har rekryterats till tjänsten som kommunikations- och presschef för Hemköp och Tempo. Närmast kommer hon från Mestergruppen Sverige där hon varit kommunikationsansvarig och även suttit i företagsledningen.
Enligt ett pressmeddelande från Hemköp har Jenny Pedersén mer än 15 års erfarenhet av arbete med kommunikation, PR, medierelationer och marknadsföring.
Tydlig färdplan framåt
Hon har även ett förflutet som kommunikations- och hållbarhetschef på MediaMarkt Sverige, samt från SVID, Stiftelsen Svenskt Industridesign, Tradera, Canal Digital och Prime PR.
– Hemköp är matglädje och matinspiration, men också ett företag som har en tydlig färdplan framåt där kommunikation är en viktig del. Jag vill vara med på den resan både vad gäller det strategiska och det operativa kommunikationsarbetet, säger Jenny Pedersén.
Som kommunikationschef för Hemköp och Tempo blir hon ansvarig för den grupp som sköter såväl intern- som extern kommunikation, samt press, PR, kundkontakt och hållbarhet.
Ska jobba proaktivt
Inom Hemköp är man nöjd med rekryteringen.
– Det är otroligt kul att vi har lyckats rekrytera Jenny till Hemköp. Hennes kompetens inom att jobba brett och proaktivt med kommunikation i flera kanaler kommer att stärka Hemköps utveckling, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.
Jenny Pedersén börjar sin nya tjänst i mitten av maj.