Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef. Tillsammans med den befintliga kommunikation- och marknadsavdelningen ska hon fortsätta den förändringsresa företaget påbörjade under 2020 för all typ av kommunikation kring varumärket.
Erika Albansson-Söderlund har, enligt ett pressmeddelande från Circle K, omfattande erfarenhet från konsultsidan. Senast som anställd på Geelmuyden Kiese under sju år.
Ska ta ett helhetsgrepp
I rollen som ny kommunikationschef på Circle K är målet att ta ett helhetsgrepp kring framförallt PR, men även att arbeta för att all typ av kommunikation ska integreras och samverka.
– Jag har en konsultsjäl och har alltid känt att kundsidan bara är intressant om det är en perfekt matchning. Redan i första mötet med Circle K lyckades de pricka in alla mina viktigaste punkter – här ser jag en företagskultur jag älskar redan innan jag börjat, en roll med utmaningar inom flera olika områden och framförallt en samhällsaktör i förändring, säger Erika Albansson-Söderlund.
I samband med sin översyn och förnyelse av kommunikationen blev det tydligt att man behövde utöka det befintliga teamet. Under slutet av förra året gick man därför ut på jakt efter en ny kommunikationschef.
Ett perspektiv från utsidan
– Att få in Erika i den här rollen är mycket glädjande för oss. I den större kommunikationsmixen är det viktigt att PR-delen hänger med i förändringen och Erika kommer in med såväl lång kunskap som ett nytt perspektiv från utsidan, något vi alltid välkomnar för att fortsätta ligga i framkant, säger Maria Philipson, Senior Manager Marketing & Communication på Circle K.
Erika Albansson-Söderlund påbörjar sin nya tjänst hos Circle K den 15 mars.