Från och med februari 2023 är Karolina Åhs Karlsson ny Head of Marketing and E-Commerce på Elgiganten. Hon har – enligt ett pressmeddelande från företaget – en gedigen erfarenhet inom marknad, e-handel och digital utveckling från några av de största varumärkena inom retail.
Närmast kommer Karolina Åhs Karlsson från Plantagen där hon varit nordisk marknadsdirektör sedan 2017.
– Jag har hela mitt arbetsliv brunnit för retail och kundresan. Att skapa kommunikation som driver det kommersiella erbjudandet och skapar effekt på kort och långsikt är något jag både ser som väldigt viktigt, och har stor erfarenhet av, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing and E-Commerce på Elgiganten.
Översätter strategi till insatser
Karolina har genom åren haft ledande yrkesroller inom marknad, e-handel och digital utveckling för varumärken som K-rauta, Electrolux Home och Hemmabutikerna.
– Jag upplever att Karolina har en unik förmåga att översätta affärsstrategi till både taktiska och varumärkesbyggande marknadsinsatser som kommer skapa effekt och genomslag i Elgigantens omnikanal, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.