Eddie Andersson är ny marknadschef på Bolist/Järnia. Hans uppdrag blir att utveckla varumärkena, vässa den digitala kommunikationen samt höja kundupplevelsen i butik.
Eddie har en bakgrund inom sälj och marknadsföring och har jobbat i företaget sedan 2014. Han kommer närmast från rollen som regionchef nord och axlade rollen som marknadschef den 1 oktober.
– Vi har haft ett långsiktigt arbete med att stärka kunderbjudandet mot såväl hemmafixare som proffs. En viktig del i det här arbetet är vårt ökade fokus på att koppla ihop den digitala kund- och marknadskommunikationen med kärnaffären. Eddie har varit en stor del i att driva och utveckla det här arbetet inom marknad och försäljning, säger Magnus Hemmingberg, kedjechef på Bolist/Järnia.
– Under mina år på företaget har vi tillsammans med våra delägare enats om gemensamma lösningar för logistik, e-handel och marknadsföring. Det här är områden som utgör basen för oss som kedja och viktiga för att vi ska kunna tillgodose proffsens och hemmafixarnas behov, säger Eddie Andersson, marknadschef Bolist/Järnia.