Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
– Jag är mycket glad över att välkomna Annelie till vår organisation. Hennes kunskaper från andra branscher som genomgått stora förändringar och varumärkesresor, kommer att bli en stark tillgång för LloydsApoteks fortsatta utveckling, säger Sebastian Wickberg, kommersiellt ansvarig på LloydsApotek.
Kommer från Marbodal
Annelie kommer närmast från köksvarumärket Marbodal och rollen som Brand Communication Manager. Hon har tidigare arbetat flertalet år inom bilbranschen, bland annat som marknadschef på Renault Sverige.
– LloydsApotek har ett driv och ett sätt att tänka nytt som jag lockas av. Mina erfarenheter från andra branscher, med stort fokus på att skapa konsumentengagemang och förstärka varumärkespositioner är något jag tar med mig in i denna roll, säger Annelie Söderberg.