Ellen Samuelsson är ny marknadschef på Specsavers, med uppdraget att vidareutveckla och stärka varumärket och tillsammans med butikerna nå uppsatta mål.
Ellen har jobbat på företagets marknadsavdelning sedan 2019 i ett flertal roller.
– Att jobba på Specsavers är för mig synonymt med att arbeta för att göra god ögonhälsa tillgänglig för alla. Tillsammans med våra butiksägare ska vi nu ta fler marknadsandelar för att hjälpa ännu fler, säger Ellen Samuelsson.
– Vårt marknadsföringskoncept ”Skulle gått till Specsavers” har varit en nyckelfaktor i vår framgång. Jag ser fram emot att få vara med och vidareutveckla varumärket Specsavers ytterligare för att nå uppsatta mål tillsammans med våra butiker.
Ett spännande år väntar
Hon konstaterar att Specsavers har ett spännande år framför sig med nya butiker på gång och en tydlig plan för tillväxt.
Marita Bertilson, VD Specsavers Sverige, gläds över rekryteringen.
– Ellen Samuelsson kan redan vår organisation väl och förstår på djupet vikten av att kontinuerligt bygga och utveckla Specsavers varumärkesstrategi. Det känns riktigt bra och spännande att hon nu blir vår nya marknadschef, säger Marita Bertilson.