Fredrik Hällkvist har rekryterats som ny direktör för divisionen Marknad & Medlemmar på OKQ8 Scandinavia. Han kommer närmast från en roll som CMO på Granit och Kitchentime.
Fredrik Hällkvist har har även ett förflutet som VD för Mekonomens egenägda verkstäder och har under sin karriär varit med och utvecklat flera lojalitetsprogram.
– Det ska bli spännande att få ta vid ett väl utvecklat marknads- och varumärkesarbete och utifrån det bidra till att fortsätta stärka OKQ8 och skapa ännu mer engagemang bland våra kunder. Jag ser också fram emot att vara en del av företagets transformation, där jag kan bidra med min erfarenhet i att utveckla marknadsföring och lojalitetsprogram som engagerar och stärker bolagets konkurrenskraft, säger Fredrik Hällkvist.
Ett strategiskt val
Som direktör för Marknad och Medlemmar på OKQ8 kommer Fredrik Hällkvist ha ansvar för extern marknadsföring samt utveckling och förvaltning av OKQ8:s medlemsprogram i Sverige.
– Med sin långa erfarenhet och djupa kunskap inom marknadsföring och lojalitetsprogram samt ledarskap från flera olika branscher är han ett strategiskt val för att stärka vår organisation och främja vår framtid, säger Karin Eriksson, VD på OKQ8.
Fredrik Hällkvist tillträder sin tjänst den 7:e januari.