Citycon har utsett Peter Dimulkas till ny nordisk marknadsdirektör. Han kommer leda marknadsföringen av bolagets 38 köpcentrum i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland.
Peter Dimulkas har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning i ledande, globala roller.
Bland annat har han utvecklat och genomfört kommersiella strategier för flera välkända varumärken såsom Coca Cola, Absolut Vodka och Electrolux.
Utvecklas till urbana mötesplatser
– Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, Chief Operation Officer på Citycon.
– Med 170 miljoner besökare årligen är Citycons urbana köpcentrum attraktiva lägen för handlare att nå nya kunder och bygga relationer. Vi har många möjligheter att öka engagemanget för våra besökare genom hela kundresan, säger Peter Dimulkas.